Ebben a cikkben egy jó állapotú, kétszintes, kertes wekerlei lakás eladásának a történetét mutatom be. Miután ezt elolvasod, világos lesz számodra, hogy néz ki egy eladási projekt velem és az is, milyen hatása van a home stagingnek. Az eladás 2023-ban történt, ami az elmúlt 10 év legalacsonyabb lakáspiaci teljesítményét produkálta. Az eladóknak keményen meg kellett dolgozni a sikerért, ami idén sem változott sokat. Tarts velem, ismerd meg a történetet, és gondold végig, mi a tanulság ebből számodra!
Előzmények
Amikor Ildikó és Tibor megkerestek, augusztus elején, már teljesen elcsigázottak, kimerültek és stresszesek voltak. Ugyanis két és fél hónapja nem tudták eladni jó állapotú ingatlanukat, ami a sokak által kedvelt Wekerlén található. Ha nincs időnyomás, akkor persze ez nem olyan nagy gond, de itt bizony számított az idő múlása. Ingatlaneladási tanácsadást kértek tőlem, hogy megértsék, mi a probléma és mit kellene csinálniuk, hogy szeretett otthonukat gyorsan el tudják adni. A stressz oka az volt, hogy ügyfeleim gyors értékesítést feltételezve, tavasszal megvették jövendőbeli lakásukat, amit szeptemberben ki kellett fizetniük. Ennek forrása lakásuk értékesítése volt. Tehát az idővel futottak versenyt.
Hirdetésük áttanulmányozása után érkeztem a helyszínre. Magam részéről nagy Wekerle-rajongó vagyok, ezért különösen örültem a projektnek. Annyira hangulatosak ezek a 100 éves házak! Időutazás és egyben egy kis békés, csendes sziget a zajos nagyvárosban.
Hogyan kezdődött a tanácsadás?
Mielőtt leültünk a konzultációra, megnéztem az ingatlan minden zegzugát. A konzultáció során, amikor is számtalan kérdést zúdítottam ügyfeleimre, megerősödött bennem, ami a hirdetés alapján már körvonalazódott: Ildikó és Tibor roppant felkészült eladók, messze átlag felettiek. Figyelték a piacot, reálisan látták az ingatlan árát, nézték a statisztikákat, valamint részletes hirdetési szöveggel és fotókkal futott a hirdetésük.
Mindazonáltal az eladók jellemzően nem látják teljesen reálisan ingatlanuk előnyeit és hátrányait, úgyhogy a konzultáció során elmondtam, miket azonosítottam be az ingatlan gyenge pontjainak, annak számtalan előnye mellett. Fontosnak tartom, hogy ezeket őszintén kommunikáljam tanácsadásom során az eladóknak.
A probléma
Mielőtt leültünk a konzultációra, megnéztem az ingatlan minden zegzugát. A konzultáció során, amikor is számtalan kérdést zúdítottam ügyfeleimre, megerősödött bennem, ami a hirdetés alapján már körvonalazódott: Ildikó és Tibor roppant felkészült eladók, messze átlag felettiek. Figyelték a piacot, reálisan látták az ingatlan árát, nézték a statisztikákat, valamint részletes hirdetési szöveggel és fotókkal futott a hirdetésük.
Mindazonáltal az eladók jellemzően nem látják teljesen reálisan ingatlanuk előnyeit és hátrányait, úgyhogy a konzultáció során elmondtam, miket azonosítottam be az ingatlan gyenge pontjainak, annak számtalan előnye mellett. Fontosnak tartom, hogy ezeket őszintén kommunikáljam tanácsadásom során az eladóknak.
Ügyfeleim azt is elmondták, hogy a két és fél hónapos hirdetési időszak alatt közel 30 érdeklődő nézte meg lakásukat, viszont vételi ajánlat még nem érkezett.
A megoldási javaslat
Ilyenkor a legtipikusabb „gyógymód” az, hogy az árat kell csökkenteni. Azonban az volt a véleményem, hogy a lehető legmagasabb ár elérése érdekében több dologhoz is hozzá kell nyúlni. Kizárólag az ár csökkentése nem elég a vevő megérkezéséhez, illetve annak érdekében, hogy az árat csak minimálisan kelljen csökkenteni, elengedhetetlen mást is változtatni.
Mit javasoltam ügyfeleimnek?
- A hirdetéssel kapcsolatban volt több tanácsom, különös tekintettel a hirdetés szövegére és az alaprajzra.
- A funkciók nem voltak egyértelműek a lakásban. Ez különösen kritikus a hálószobák vonatkozásában. Ezért a célcsoportnak megfelelően javasoltam egyértelművé tenni a funkciókat.
- Mivel az ingatlan megjelenése nem volt vonzó, klasszikus home staginget javasoltam.
- A hirdetési ár minimális csökkentését a folyamatban lévő értékbecslés eredményétől is függővé tettem.
- Továbbá azt tanácsoltam, hogy mérlegeljék 70 milliós árhatár figyelembevételét. Ez alatt azt értem, hogy vannak lélektani határok, ami jellemzően a tízmilliós számok, illetve ennek a többszörösei.
A konzultáció öt óráig tartott az ingatlan alapos felmérésével együtt, de megérte, mert elégedetten köszöntünk el egymástól, ugyanis megvolt a haditerv. Ügyfeleim megkértek, hogy segítsek a home stagingben is. Az időnyomás miatt egy hihetetlenül gyors home stagingre került sor. Nem volt idő a lakás kifestésére, de szerencsére ez nem okozott gondot, mert az ingatlan jó állapotban volt. Helyiségről helyiségre, beleértve a kertet is, átbeszéltük, hogy pontosan mit kell csinálni az optimális kinézet érdekében: eltávolítás, bútor áthelyezés szobán belül vagy új bútor beállítása volt a feladat.
A kivitelezés
Megvolt a terv, ezután nekiálltunk a kivitelezésnek.
Milyen feladatokat kaptak az eladók?
- A berendezésben változtatások végrehajtása, hogy az emeleti helyiségek egyértelműen mutassák funkciójukat.
- A személyes tárgyak eltávolítása, azaz személytelenítés.
- A zsúfoltság csökkentése. Ez volt a legnagyobb feladat. Szerencsére a lakáshoz tartozott egy kerti tároló, úgyhogy oda lehetett pakolni az általam feleslegesnek ítélt bútorokat és tárgyakat.
- Néhány új darab, egy szőnyeg, egy dohányzóasztal és egy kerti szett megvásárlását kértem.
Ildikó és Tibor hihetetlen munkát végeztek, mert minden feladatot kipipálva 10 nap múlva már készen is álltak a stylingra. Emlékezetes nap volt. Augusztus 20. Az immár lényegesen tágasabb érzetet keltő, letisztult, egyértelmű funkciókat mutató lakás az általam vitt dekorációs tárgyak, valamint a sok növény és virág segítségével hangulatossá és vonzóvá vált. Az új megjelenés kiemelte az ingatlan előnyeit. A fotózást Ildikóék maguk oldották meg.
Időközben a Tibor által átírt hirdetési szövegen még políroztam egy kicsit, majd késznek nyilvánítottam. Megérkezett az értékbecslés eredménye is. Ennek figyelembevételével vittük egy kicsit lejjebb a hirdetési árat, alulról súrolva a 70 milliót.
Az eredmény
Másnap elindult az új hirdetés új árral, új szöveggel, új alaprajzzal és az új megjelenést mutató új fotókkal. Három hét múlva két vételi ajánlat közül választva lett meg a vevő, gyakorlatilag alku nélkül, aki végül sokkal gyorsabban kifizette a lakás árát, mint ahogy az a szerződésben szerepelt. Minden jó, ha jó a vége: Ildikónak és Tibornak új otthonuk eladójával is sikerült mindent megnyugtatóan rendezni.
Mik a tanulságok?
A wekerlei eladás történetének több tanulsága van. Először is ez a projekt azt bizonyítja, hogy ha nem megy az eladás, akkor nemcsak az árcsökkentés az egyetlen eszköz. Ilyen esetben az ingatlanmarketing mindent elemét meg kell vizsgálni, amihez jól jön egy ingatlanszakértő segítsége. Ismételten bizonyítást nyert, hogy mennyire hatásos eszköz a home staging, még ha kevés idő is áll rendelkezésre. Ebből a projektből azt a tanulságot is levonhatjuk, hogy minimális költséggel, valamint eladói elszántsággal és munkával csodákat lehet elérni, akár néhány nap alatt, elképesztő átalakulást létrehozva az ingatlanban. Végül, de nem utolsó sorban ez a projekt Ildikó és Tibor rugalmasságának köszönhetően azt is igazolja, hogy lakott ingatlanban is kivitelezhető a home staging.
Érdekel a home staging? Itt jelentkezhetsz home staging konzultációra:
https://ingatlanangyal.hu/home-staging-tanacsadas/
Ha szeretnél egy lépésről lépésre útmutatót, amely segítségével maximalizálhatod ingatlanod árát és magabiztosan vághatsz bele az eladásba egyedül, ingatlanközvetítő nélkül, akkor ez a könyv neked való.
Most pedig nézzük, hogyan alakult át a wekerlei lakás a home staging során! Alább láthatod a home staging előtt és home staging után fotókat.