Küszködsz a lakás eladással? Vajon miért? Lehet, hogy néhány ingatlan eladási tévhit korlátoz, és ezek gátolnak meg a sikeres eladásban? Tudd meg, mik ezek a tévhitek, és tanulj belőlük! Mindjárt megérted, mit hibáztál el idáig, és mit csinálj helyette.
Na, de mi is az tévhit? A középkorban például abban a hiedelemben, tévhitben éltek az emberek, hogy lapos a Föld. A tévhitet úgy lehet meghatározni, hogy téves vélemény, azaz egy kellően meg nem alapozott, helytelen elképzelés.
Sok témával kapcsolatban vannak tévhitek, amelyek ugyan a modern világban nem a világ mágikus szemléletéből fakadnak, de téves véleményként „beégetődnek” az agyba, „öröklődnek” és szájról- szájra terjednek.
Miért okoznak gondot a tévhitek? Nagyon egyszerűen azért, mert korlátoznak, bilincsbe zárnak, meggátolnak valamiben.
Mit eredményeznek az ingatlan eladási tévhitek?
Azt, hogy
- nem tudod a lehető legmagasabb áron eladni lakásodat;
- évekig hirdeted a lakásodat, de nem tudod eladni;
- csupán többszörös árcsökkentés révén vagy képes eladni a lakásodat;
- stresszelsz az ingatlan eladás miatt;
- nem tudsz tovább lépni, új lakásba költözni.
Ugye Te nem akarod ezt? Akkor gondolkodj el ezeken kedves Olvasóm!
Ezt a cikket azért írtam, hogy könnyebben, gyorsabban és magasabb áron tudd eladni a lakásodat. Ugye erre megdobban a szíved? Nos, akkor olvasd el ezeket az ingatlan eladással kapcsolatos tévhiteket, és meg fogod érteni, mit hibáznak el mások, és miért nem tudják eladni lakásukat, házukat vagy nyaralójukat.
Mutatok neked 11 ingatlan eladási tévhitet, ami sok ingatlan eladó hite és mély meggyőződése.
Légy nyitott és kezdj el másképp gondolkodni, mint mások! Szabadulj meg a téves véleményektől, válts nézőpontot! Így megnyílik előtted az út a sikeres ingatlan eladáshoz.
Gyere velem, mert most eloszlatom ezeket az ingatlan eladási tévhiteket, és mindjárt világos fogod látni az ingatlan eladást!
1. ingatlan eladási tévhit:
„Csak ingatlanos tudja eladni az ingatlanomat.”
Számos lakás tulajdonos tévhite, hogy egyedül nem képes eladni legértékesebb vagyontárgyát, és csakis egy ingatlanos közreműködésével találhat vevőre lakása. Márpedig megfelelő felkészültség után az emberek jelentős része igenis képes arra, hogy ingatlanközvetítő nélkül eladja a saját ingatlanát.
Tudjuk jól, van egy csoport az eladók között, melynek a tagjai nem akarják – különböző okok miatt – egyedül eladni, és ezért ingatlanosra bízzák a dolgot. Érthető, ha valakinek nincs kedve, ideje ezzel bajlódni, vagy nem ért az internethez vagy fél egyedül idegent beengedni a lakásába vagy egyszerűen nem akar az ingatlan eladással foglalkozni. Ők persze forduljanak ingatlanoshoz!
Viszont azoknak, akik nem ebbe a csoportba tartoznak, miután alapvető tudnivalókat elsajátítanak, nincs szükségük ingatlanosra. Miért kéne százezreket vagy milliókat kifizetni egy ingatlanosnak, ha azt maguk is meg tudják oldani? Sőt!
Van egy nagy fontos szám, amiről nem születnek cikkek, és nem is publikálja az ingatlanközvetítői szakma: az ingatlanok 70 %-át magánszemélyek és nem ingatlanosok adják el. Ezt ugye nem gondoltad volna? Hiszen az ingatlanirodák csapból is folyó, sok hirdetéséből úgy tűnik, mintha az emberek nagy része ingatlanossal adná el lakását, pedig nem.
1.1. Az internet szerepe az ingatlan értékesítés változásában
Az internet demokratizálta az információhoz jutást, és a lakás értékesítés és lakás vásárlás lehetőségeit és módját is drasztikusan megváltoztatta. Néhány kattintással már bárki feladhat egy ingatlan hirdetést. Nincs benne semmi boszorkányság, nem kell hozzá informatikai tudás. Vagyis magánszemélyként a te ingatlanod hirdetését is láthatja az interneten az, aki éppen lakást venne. A lényeg: nem kell bemenni ahhoz egy ingatlanirodába se, hogy lakást vegyél vagy lakást eladjál. Az internet térnyerése nagyban hozzájárult ahhoz, hogy egyre több ember dönt úgy, hogy ingatlanközvetítő nélkül értékesíti lakását vagy házát.
Külön ki kell emelni a közösségi média platformokban rejlő reklámozási erőt is. Ezek ugyanis egyre nagyobb és hatékonyabb versenytársai a klasszikus, fizetős ingatlankereső oldalaknak.
Balogh László, az ingatlan.com szakértője már 2020-ban ezt mondta: „A lakások adásvételénél is egyre nagyobb a magánszemélyek között közvetlenül létrejött tranzakciók súlya, így az ingatlanközvetítők piaci részesedése folyamatosan csökken.”
1.2. Az ingatlanközvetítők szerepe a változásokban
Az internet okozta változáson túl van még egy nagyon fontos tényező, ami ebbe az irányba viszi a piaci folyamatokat. Ez pedig nem más, mint a sok, hozzá nem értő ingatlanközvetítő.
Nézzük, mit mond erről az egyik nagy hazai ingatlaniroda vezetője, Balla Ákos!
„Az elmúlt években közel 10 ezer ingatlanos volt a piacon, de ennek már eddig sem volt szükség legalább a felére. A kollégák felkészültebb fele hatékonyan el tudja látni a szakmai feladatokat, míg a szakma másik felét kitöltő „kóklerekre” nem is volt és nem is lesz szükség.”
A lényeg tehát, hogy az emberek, amennyiben akarják, tényleg el tudják adni az ingatlanjukat. Az más kérdés, hogy mennyire előnyösen. De ez utóbbit (is) meg lehet tanulni.
2. ingatlan eladási tévhit:
„Kizárólagos ingatlanos szerződés esetén nem adhatom el saját magam a lakásomat.”
Számos ingatlan eladó úgy tudja, hogy kizárólagos ingatlanos szerződés aláírása esetén nem adhatja el saját maga a lakását. Tényleg így lenne? Nos, nem. Bár sok kizárólagos szerződés ezt is tiltja, több bírósági döntés is megerősíti, hogy ez a feltétel tisztességtelennek minősül, azaz a megbízó nem zárható el attól, hogy az ingatlanát maga hirdesse, illetve maga találjon rá vevőt.
Medveczky Gábor, a Fővárosi Fellebbviteli Főügyészség vezetője 2020. januárjában közleményében írt erről. Eszerint az ügyészség újabb ingatlanközvetítői cégeket perelt eredményesen és a sikeres ügyészi fellépés nyomán jogerősen is megállapította a bíróság, hogy sérti a jóhiszeműség és a tisztességesség követelményét az a szerződéses rendelkezés, amely az ingatlanközvetítő kizárólagos megbízása esetén nem teszi lehetővé, hogy a tulajdonos az ingatlanát maga is értékesíthesse, vagy az ingatlanközvetítő jelenléte nélkül, belátása szerint közvetlenül tárgyaljon az érdeklődővel. “Az ingatlan saját értékesítését kizáró kikötés tisztességtelenül korlátozza, hogy a fogyasztó szabadon gyakorolhassa tulajdonosi jogait” – írta a fellebbviteli főügyész.
A lényeg tehát, hogy nem kell magadat gúzsba kötve érezni, ha aláírtál egy kizárólagos ingatlanközvetítői szerződést! Jegyzed jól meg: ilyenkor más ingatlanközvetítőt nem lehet ugyan megbízni, viszont nyugodtan árulhatod a lakásodat! Ha a szerződés szövege nem engedi meg az eladónak, hogy ő is értékesítse az ingatlant, az jogszerűtlen.
3. ingatlan eladási tévhit:
„Bárki tud ingatlant eladni, hiszen mindenki ért hozzá.”
Mint az mindannyian tudjuk, Magyarország a szakértők országa. Például mindenki ért a focihoz. Az elmúlt másfél évben pedig 10 millió járványügyi szakértő országává váltunk. Nem maradhat ki ebből az ingatlan eladás sem. Sok ingatlan eladó ugyanis meg van győződve arról, hogy egy ingatlant eladni igazán semmiség, azt bárki képes.
Nos, ki kell, ábrándítsalak. Igenis kell tudás a sikeres ingatlan eladáshoz. A „csak ingatlanos tudja eladni” téves vélemény ellenpólusa ez a tévhit, miszerint bárki el tud adni egy ingatlant.
Ha csak az árat nézzük, akkor persze kellően alacsony áron mindent el lehet adni. De azt nem tekintem sikeres eladásnak, ha valaki a piacon elérhető árnál alacsonyabbért értékesíti ingatlanát. Márpedig sok ingatlan eladásnál sajnos sokszor ez történik.
4. ingatlan eladási tévhit:
„A szomszéd 40 millióért adta el a lakását. Az enyém is ennyit ér.”
Óriási téveszme vezeti tévutakra az ingatlan eladókat az árazás terén. Azért, mert a szomszédban Józsi 40 millióért adta el a lakását, egyáltalán nem biztos, hogy a tiéd is annyit ér.
Hogy miért téveszme ez? Feltételezve azt, hogy Józsi tényleg 40 millióért adta el a lakását, és nem lódított, két súlyos gond van vele. Először is, Józsi lakása nem pont olyan, mint a tiéd. Józsié felújított, a tiéd meg csak jó állapotú. Józsi lakása 80 m2, a tiéd 72. Józsi lakása első emeleti, a tiéd pedig harmadik emeleti, és nincs lift a házban. Sorolhatnám még. Egy szó, mint száz, két eltérő lakásról van szó. Különböző lakásoknak márpedig különböző ára lesz az ingatlanpiacon.
A másik fontos dolog pedig az, hogy egy adat nem adat. Vagyis a lehető legtöbb hasonló paraméterű ingatlan árával kell összehasonlítanod a sajátodat, és akkor tudod megbecsülni, hogy mi a körülbeli reális ár.
5. ingatlan eladási tévhit:
„Jól felmentek az árak a lakáspiacon, úgyhogy én is jó sokért el tudom adni.”
Tipikus tévhit az ingatlan eladók részéről ingatlanuk túlárazása.
Mivel a múlt évtized közepétől meglódultak az ingatlanárak, ez beégetődött az érdekeltek fejébe. Igen ám, de az újságcikkekben szereplő ingatlanpiaci helyzet leírására használt átlagár csak átlagár és nem konkrét. Az ár minden egyes adásvételi tranzakciónál más és más. Amikor te eladod a lakásodat, nem átlagáron adod el, hanem egy olyan áron, ahol éppen a kereslet és a kínálat találkozik a te konkrét ingatlanod vonatkozásában. Egyetlenegy vevő meghozta az értékítéletét.
Az ingatlanpiacon minden egyes ingatlan eladása egyedi és külön történet. Az ingatlanpiacon eladásra kínált termékek (lakások, házak, nyaralók) mind-mind egyediek, azaz itt nincsenek standardizált termékek, mint a boltban például egy 2 dl tejföl. Ott össze tudott hasonlítani, hogy a Sparban ennyi, a Lidlben meg annyi. Az ingatlanpiacon minden egyes termék, ami közül választasz más és más tulajdonságokkal, paraméterekkel rendelkezik. Az ingatlan eladók ezt el szokták felejteni, és könnyen tesznek egyenlőség jelet maguk és mások lakása közé.
Nézzük meg, milyen okok miatt árazzák túl a lakás eladók lakásukat!
5.1. Tulajdonosi elfogultság
Az egyik legfontosabban ok, amiért az ingatlan eladók túl magasra árazzák ingatlanukat, az nem más, mint a tulajdonosi elfogultság.
Ismerkedjünk meg egy kicsit Daniel Kahneman, az irracionalitás mestere nevével! Kahneman izraeli – amerikai pszichológus, aki 2002-ben közgazdasági Nobel-emlékdíjat kapott az Amos Nathan Tverskyvel közösen kidolgozott kilátáselméletért. A kilátáselméletben a két pszichológus a racionalitástól eltérő magatartásainkat foglalták össze.
Tversky és Kahneman közel harminc évig dolgoztak együtt, és ezenközben meglepő felfedezéseket tettek. Rájöttek arra, hogy az emberek sokszor nem követik a várható hasznosság racionális kalkulációjának a szabályait. Ehelyett néhány alapvető heurisztikus eljárást alkalmaznak az ítéletalkotásra. E heurisztikákat egyszerűen fogalmazva úgy írhatjuk le, mint mentális műveleteket vagy „rövid utakat” a döntésekhez. Ez azt jelenti, hogy gyakran leegyszerűsítik a problémát – s a helyzet racionális elemzése helyett – szubjektív érzéseikre, előítéleteikre és hüvelykujjszabályokra hagyatkoznak.
Az egyik ilyen heurisztika a ragaszkodási hatás vagy másként fogalmazva a már birtokolt tárgyak iránti elkötelezettség. Eszerint az emberek vonakodnak megválni a tulajdonukban levő dolgoktól. Az emberek azokat a javakat, amelyek birtokában vannak, sokkal magasabbra értékelik, mint amelyeket most kellene megszerezniük. Ha valaki tíz dollárért vásárol egy palack bordóit, és néhány év után a bordói ára 200 dollárra emelkedik, nem adja el a bordóit, de ugyanakkor nem is adna egy árverésen 200 dollárt érte. Feladni valamilyen már elért dolgot, mindig nehezebb, mint lemondani valaminek a megszerzéséről.
A kilátáselmélet azt állítja, hogy a palack megvásárlására vagy eladására való hajlandóság a viszonyítási ponttól függ. Tehát attól, hogy a tulajdonunkban van-e a kérdéses palack. Ha a tulajdonunkban van, akkor azt mérlegeljük, mekkora fájdalmat okozna lemondani róla. Ha nincs a tulajdonunkban, akkor pedig azt, mekkora élvezetet okozna, ha megszereznénk.
Az ingatlan eladók nagy része beleesik ennek a heurisztikának a csapdájába, és ezért árazzák túl ingatlanukat. Nagyon fontos tanulság Kahneman – Tversky munkásságából, hogy hiába gondoljuk azt, hogy racionálisak vagyunk, az emberek viselkedése bizony számos esetben irracionális.
A tulajdonosi elfogultság, ami egyébként az egyik legnagyobb akadálya egy ingatlan sikeres eladásának, szinte vakká teszi az eladót. Nem látja ingatlanának a hátrányait, egyszerűen nem hajlandó ezekről tudomást venni.
5.2. Mohóság
Ezt nem is kell talán magyarázni. A hét főbűn egyike. Bárki beleeshet. Az elmúlt évtized második felében, ahogy elkezdtek felfelé kúszni az árak, sokan vérszemet kaptak és úgy gondolták vagy gondolják, bármilyen magas áron el lehet adni egy ingatlant. Ők azok, akik évekig vagy évtizedekig hirdetik lakásukat. Miközben az ingatlan csak pusztul, amortizálódik, továbbá az ingatlanban lekötött tőkéjük, ahelyett, hogy fialna, áll egy helyben tétlenül, hozam nélkül. Lehet ezt persze csinálni, ha valaki kifejezetten a saját anyagi érdekeinek az ellensége.
5.3. „Nekem ez ennyibe került.”
Számos ingatlan eladó úgy érvel az általa kitalált ár mellett, hogy neki az ennyibe kerül, és ezért ennyiért hajlandó csak eladni. Igen ám, de a piac nem mindig értékeli ezt. Nem biztos, hogy mindenkinek tetszik a fürdőszobába választott kék csempe, a lilára festett hálószoba, és még sorolhatnám.
Ha például egy panellakást luxusingatlanná varázsolsz egy komoly ráfordítással, ezt nagy valószínűséggel nem fogod tudni „bevasalni” az eladón.
5.4. „Ennyi pénzre van szükségem.”
Találkoztam olyan ingatlan eladókkal, akik úgy határozzák meg ingatlanuk eladási árát, hogy nekik mennyi pénzre van szükségük a tovább lépéshez. Ezt a logikát gyorsan felejtsd el! Miért érdekelné a piacot, hogy te mit és mennyiért akarsz venni? Miért kéne bárkinek azt honorálnia, hogy a lakásod árából te családi házat akarsz venni stb.? Az ilyen logikához ragaszkodók sose fogják eladni az ingatlanukat a kívánt áron.
5.5. Mi a megoldás?
Hogyan tudod elkerülni a túlárazást? Hogyan lesz való képed az eladásra szánt ingatlanról? Úgy, hogy egy külső fél, egy szakértő véleményét kéred. Egy szakértő ugyanis nem elfogult az ingatlanoddal, és objektíven látja lakásod előnyeit és hátrányait. Észreveszi mindazt, amit te az elfogultságod miatt nem. Egy szakértő reálisan meg tudja becsülni a lakásod árát.
6. ingatlan eladási tévhit:
„Nem kell nagy ügyet csinálni a hirdetésből. Akit érdekel, majd eljön és megnézi.”
A hirdetés megjelenése az a pillanat, amikor a világ elé tárod a portékádat, és emiatt igenis számít, milyen az az ingatlan hirdetés. Ezért tévhit az ingatlan eladással kapcsolatban az, hogy nem számít, milyen a hirdetés.
Eltekintve azoktól az esetektől, amikor a piaci viszonyokhoz képest alacsony áron árulnak egy ingatlant, nagyon fontos az ingatlan hirdetés, hiszen ezzel lehet elérni azokat a potenciális érdeklődőket, akik közül fog kikerülni az az egyetlenegy, aki végül a vevő lesz.
Ezért kell mindent elkövetni az ingatlan hirdetéssel kapcsolatban, hogy az professzionális legyen, kiemelkedjen a tömegből, és a sokféle elvárású, eltérő személyiségű érdeklődő valamennyi igényét kielégítse.
Úgyhogy igenis nagyon fontos az ingatlan hirdetés milyensége, színvonala. Számít a szöveg, számítanak a fotók, számít az alaprajz, és számít, hogy hol jelenteted meg.
7. ingatlan eladási tévhit:
„Nem kell fénykép az ingatlan hirdetéshez.”
Bár sok ingatlan hirdetést lehet látni fotók nélkül, jó, ha tudod, ezeknek a hirdetéseknek alig van esélyük. Tévhit az, hogy nem kell fénykép az ingatlan hirdetéshez.
Gondold csak végig! A lakás kereső böngészi az ingatlanportálok hirdetéseit, hetek vagy akár hónapok óta. Már halálosan elfáradt a sok hiábavaló körtől, a gyenge hirdetésektől. Nincs már se kedve, se ideje, se energiája, hogy azokkal a hirdetésekkel foglalkozzon, ahol nincsenek fényképek.
Az első benyomás meghatározó. Nemcsak két ember találkozásakor, hanem bármikor, így ingatlan kereséskor is. A fényképekkel megjelenő hirdetéseknek sokkal nagyobb esélyük van emlékezetes benyomást tenni az érdeklődőkre.
8. ingatlan eladási tévhit:
„Bárki tud tökéletes fotót készíteni az ingatlan hirdetéshez.”
A lakás eladók egyik tévhite, hogy mivel ott van a kezükben a tökéletes okos telefon, azzal ők is képesek kiváló fotókat készíteni. Hát nem, ez tévhit. Ingatlanosok és magánszemélyek egyaránt az esetek legnagyobb részében nem jó vagy nem elég jó fotókat készítenek az eladandó ingatlanokról.
A kiváló fotóknak óriási szerepe van az ingatlan eladásban, úgyhogy ne becsüld le ezt a témát! Egy enteriőr fotós által készített fotók teljesen más színben tüntetik fel az ingatlant, mint az amatőr fotók, és ezáltal jelentősen megnövelik az eladási esélyeket.
9. tévhit:
„Minek írjak hosszú hirdetési szöveget? Úgyse olvassák el az emberek.”
Minek az a sok szöveg? Aki akar valamit, majd megkérdezi – vallja sok eladó. Igen, lehet, hogy megkérdezi, lehet, hogy nem, mert már elege van a sok silány hirdetésből, és inkább pörgeti tovább hirdetéseket. Vannak kérdései, sok információ hiányzik neki a leírásból, de inkább olyan ingatlan hirdetéssel kezd el foglalkozni, amely választ ad a kérdéseire.
Azt kellene nagyon megértened ingatlan eladóként, hogy NE MAGADBÓL INDULJ KI! Az ingatlan eladás nem arról szól, hogy neked mit tetszik, és te mit gondolsz valamiről, hanem arról, hogy a lehető legtöbb érdeklődőt bevonzzad.
Vagyis biztos van olyan érdeklődő, akit nem zavar a gyenge, hiányos, rövid hirdetési szöveg, de garantálom neked, hogy sokakat ez igenis zavar, bosszant. Miért kellene akár csak egy érdeklődőt elveszítened emiatt?
Írj teljes körű, mindenre kiterjedő, strukturált, könnyen áttekinthető szöveget, és így sokkal több érdeklődő figyelmét fel tudod kelteni!
10. tévhit:
„Úgy hirdetem meg a lakást, ahogy van. Így jó, ahogy van.”
Jöjjön az az ingatlan eladási tévhit, mely megfordíthatja az ingatlan eladás kimenetét!
Ha nekem jó volt, akkor legyen jó másnak is! – vélekedik a lakás eladók nagy része. Helytelenül. Ez ugyanis egy tipikus tévhit ingatlan eladással kapcsolatban. Hogy miért? Mert hatalmas különbség van a között, amikor egy ingatlan az otthonunk, és benne élünk, oda térünk meg feltöltődni, megpihenni, és a között, amikor az termékké válik az ingatlanpiacon.
Ez utóbbi esetben nem az a szempont, hogy nekem eladóként mi tetszik, hanem, hogy a vevőknek, az érdeklődőknek mi tetszik.
Érthető, ha te úgy szereted, hogy kint vannak a családi fotók, a nyaralásokról készült képek az egész lakásban a falakon, viszont az eladás szempontjából ez nem jó. Lehet, hogy neked már természetes, hogy a konyhában van a laptopod, az íróasztalod, de ez eladáskor szintén nem előnyös.
Sokat emel az eladási esélyeken és az áron, ha egy lakás rendbe van szedve, a helyiségek funkciója egyértelmű, ha nem zsúfolt, ha világos és semleges, vagyis nem lát az érdeklődő személyes tárgyakat.
Az ingatlan eladóként azt kell megértened, hogy teljesen mindegy, mit gondolsz a lakásodról. Nem ez számít. Hanem a piac értékítélete. A vevők véleménye. Csakis ez számít.
11. tévhit:
„Majd a vevő kifestet.”
Ez az egyik leggyakrabban elhangzó mondat a lakás eladók szájából, és egyúttal tévhit is. Hogy miért? Mert a lakásvásárlók jelentős része jó vagy nagyon jó állapotú lakást szeretne venni, ilyet keresnek a piacon.
Sok éve a vásárlók 60-70 %-a gondolkodik így. Ezek az emberek a hosszú keresgélés után arra vágynak, hogy végre megtalálják álmaik otthonát, ahova csak beköltöznek, és nem kell semmivel se bajlódniuk.
Íme a statisztika régiónkénti bontásban:
Vagyis azok a lakóingatlanok élveznek előnyt a vevők szemében, amelyek ilyen állapotúak. Ezért nagyon fontos kifestetni, ha kell, a nyílászárókat lemázolni, és minden kisebb-nagyobb javítást elvégezni a lakásban, hogy tényleg tökéletesen készen álljon az új lakók fogadására. Még jobb, ha ezen túl igaziból felkészíted ingatlanodat az eladásra, vagyis a home staginget alkalmazod. Akkor tudod a lehető legmagasabb áron és egyúttal gyorsan eladni a lakásodat.
Hogy mi is az a home staging? Azt jelenti, hogy felkészíted lakásodat az eladásra. Ennek a legfőbb elemei a rendrakás, a selejtezés, az alapos kitakarítás, a festés és javítások, a zsúfoltság megszüntetése, az egyértelmű funkciók, a világosság és a dekorálás. A home staging segítségével:
- megmutatod a vevők számára az ingatlanban rejlő lehetőségeket,
- kiemeled a lakásod előnyeit,
- az otthonodból terméket faragsz,
- és értéket teremtesz a vevő számára.
Összegzés
Most már, hogy megismerted a 11 brutális ingatlan eladási tévhitet, tudod, hogy
- Nem csak ingatlanos tudja eladni a lakásodat.
- Kizárólagos ingatlanos szerződés esetén is jogod van eladni a lakásodat.
- Nem ért mindenki a lakás értékesítéshez.
- Nem a szomszédod lakásának az ára határozza meg a tiédet.
- Óriási csapda a túlárazás. Vigyázz vele és kerüld el!
- Fontos a kiváló ingatlan hirdetés.
- Nem spórolhatod el a fotókat a hirdetésből!
- Nem tudsz profi fotókat készíteni a telefonoddal!
- A rövid, nem informatív hirdetési szöveg nem ér semmit.
- Nem az számít, hogy neked mi tetszik, hanem az, ami a piacnak, az érdeklődőknek.
- Fesd ki és készítsd fel lakásodat az eladásra a home staging segítségével!
Ha a fent leírt 11 ingatlan eladási tévhittel leszámolsz, és a tanácsok szerint állsz neki az ingatlan eladásnak, akkor megtetted az első, nagyon fontos lépést, hogy te gyorsabban és magasabb áron add el ingatlanodat, mint az ingatlan eladók nagy része. A jó kezdéshez itt kapsz segítséget.
Sikeres ingatlan eladást kívánok.
Magyari Éva
IngatlanAngyal