Az ingatlan hirdetés egyszerű dolognak tűnik, ugye? Valóban nem NASA kilövőállomás építés, de vannak játékszabályai, amiket be kell tartani. Amikor egyedül adjuk el ingatlanunkat, azaz ingatlanközvetítő nélkül, különösen fontos, hogy tökéletes ingatlan hirdetést adjunk fel.

Ebből a cikkből megtudhatod, milyen az az ingatlanhirdetés, amely felkelti a potenciális vevők érdeklődését, és közelebb visz a sikeres ingatlaneladáshoz.

Mi a célja az ingatlan hirdetésnek?

Az ingatlan hirdetés célja hasonló, mint az álláspályázatra beküldött önéletrajz: felkelteni a figyelmet és elérni, hogy a pályázót behívják interjúra. Vagyis az ingatlan hirdetéssel azt akarjuk elérni, az érdeklődő felemelje a telefont, és időpontot kérjen a lakás megtekintésére.

A másik fontos dolog, hogy valós képet mutasson az ingatlanról, és ezáltal megszűrje az érdeklődőket, és tényleg csak az jöjjön el megnézni, akinek az való. Ha nem írjuk bele a lift hiányát, és csak a helyszínen jön erre rá az érdeklődő, akkor felesleges kör volt mindenkinek. Nagyon fontos az ingatlan eladóknak megértenie, hogy nem az a jó, ha sokan nézik az ingatlanukat, hanem, ha azok nézik az ingatlant, akik tényleg ilyen típusú ingatlanra vágynak.

A következőkben megkapod a jó ingatlan hirdetés receptjét.

Mik a jó ingatlan hirdetés kellékei?

1. Vonzó és egyúttal valós hirdetés legyen

Az ingatlan eladónak mindenek előtt azt kell megértenie, hogy úgy kell elkészítenie az ingatlan hirdetést, hogy az érdeklődők szempontját tartsa szem előtt. Az eladó nyilván mindent tud az ingatlanról, az érdeklődő viszont semmit. Sőt, sok ingatlan hirdetés között nem is emlékszik már, hogy melyik melyik.

Tehát mi a feladatunk? Az, hogy az ingatlan hirdetés vonzó legyen. Milyen a vonzó hirdetés? Szép, igényes fotókkal és részletes adatokkal, információkkal történő bemutatás, kidomborítva az ingatlan előnyeit. Olyan, amely alapján az érdeklődő megérti az ingatlant, és el tudja azt képzelni.

Miközben vonzó, nem veszthetjük szem előtt, hogy a hirdetés igaz legyen. Például ne mondjuk azt egy konvektoros lakásról, hogy felújított, mert nem az! Mondjuk azt, ha minden egyéb tekintetben megfelelő, és egyéb felújításokon átesett, hogy jó állapotú. Vagy például korrekt módon adjuk meg a lakás vagy ház alapterületét! Úgyis minden kiderül előbb vagy utóbb, és csak bizalomvesztés lesz belőle, ha valaki nem állított igazat ingatlanáról.

2. Beszédes, a lakást jól bemutató ingatlan fotók

Milyenek a beszédes ingatlan fotók? Jól bemutatják az ingatlant és az ingatlan környezetét. Családi ház esetében meg kell mutatni a kertet és az udvart, társasháznál pedig a bejáratot, az épületet kívülről, illetve a lépcsőházat.

  • Mindig legyen belépő kép! Ez az a kép, ami a lakásba érkezőt fogadja. Így tudja elképzelni és megérteni az ingatlanban a helyiségek kapcsolatát az, aki megnézi a képeket.
  • Valamennyi helyiségről legyen fotó. Azok kihagyhatóak, amelyek nem központi helyiségek. Például egy WC-t nem kell mutatni.
  • A jó ingatlan fotók az ingatlant már felkészített állapotban (home staging után) mutatják, de minimum rend és tisztaság van.
  • Világosban készüljenek a fotók! A sötétben (például behúzott függönyökkel) készített fotókkal eleve hátrányos helyzetbe hozzuk magunkat.
  • Ne a bútorokat és a bútor részleteket fotózzuk, hanem a tereket, a helyiségeket!
  • Készüljön hangulat fotó is!
  • Igényes, szépen kivitelezett fotókat használjunk erre a célra!

Ingatlan fotózás tippeket ebben a blogbejegyzésben olvashatsz Jurassza Zsófia enteriőr fotóstól.

ingatlan hirdetés körfolyosó mutatása
Jó példa: a bejárat környékének, ez esetben a körfolyosónak a mutatása.
Egy budai lakás hirdetéséből kivágva.
Forrás: ingatlan.com

3. Az ingatlan alapadatainak megadása

A legtöbb ingatlan hirdetési portálon meg lehet adni jó néhány paramétert. Például: hányadik emeleten van, milyen állapotú, milyen tájolású stb. Sokan mégse adják meg ezeket az alapvető információkat, pedig a vevőket, érdeklődőket sokszor bosszantja ez. A vevő kiszolgálása itt kezdődik: ellátjuk a szükséges információval.

A hirdetési címben ne legyünk szemérmesek és írjuk ki az utca nevét! Aki ingatlant keres, az legtöbbször szeretné megnézni, hova esik az az utca.

4. Strukturált, részletes leírás az ingatlanról

Viták dúlnak arról, hogy kevés vagy sok szöveget írjunk. Nem a hosszúság a lényeg, hanem, hogy az információ legyen:

  • Strukturált, azaz tagolt. Így könnyen áttekinthető, érthető az olvasónak.
  • Teljes körű. Minden lényeges, elsőre fontos információt tartalmazzon.
  • A valóságnak megfelelő tényeket tartalmazzon.

A következő tagolást célszerű adni az ingatlan hirdetésnek:

  • Az ingatlan helyszíne
  • Az épület jellemzői
  • A lakás jellemzői
  • A lakás méretei
  • Műszaki felszereltség
  • Költségek (pl. közös költség)
  • Parkolás (hol, mennyiért)
  • Ingatlan ára

Ha nem árul el az ingatlan eladó információkat a lakásról, akkor a vevő nem fogja tudni, hogy az megfelel-e az ő elvárásainak. Ne építsünk arra, hogy majd úgyis fog kérdezni! Egyáltalán nem biztos, hogy a sokadik ingatlan hirdetés után valaki veszi a fáradtságot, hogy azért telefonáljon, mert nem érthető a hirdetés és tisztázni akarja az ingatlan valamely tulajdonságát.

ingatlan hirdetés nem megfelelő hirdetési szöveg
Íme egy rossz példa egy budai lakás hirdetéséből kivágva.
Ne legyünk ennyire szűkszavúak!
Forrás: ingatlan.com

5. Alap az alaprajz

Nagyon fontos az alaprajz, hiszen az érdeklődő ebből érti meg a helyiségek kapcsolatát. Tehát ne spóroljuk el az ingatlan hirdetésből az informális alaprajz elkészítését, és a hirdetésben való megjelenítését! Azért informálisról beszélünk, mert nem műszaki alaprajzra van itt szükség, hanem olyan egyszerű, méretarányos alaprajzra, ami könnyen átlátható.

Ne rajzoljuk kézzel, mert az nem mutat professzionálisan! Sokféle ingyenesen elérhető alaprajz szerkesztő program áll rendelkezésre az interneten, amivel szép alaprajzot tudunk szerkeszteni.

További tippek a vonzó ingatlan hirdetéshez

  • Szánjunk időt az ingatlan hirdetés elkészítésére!
  • Gyűjtsünk hozzá információt! Ezt már akkor kezdjük el, amikor elhatározzuk, hogy eladjuk az ingatlanunkat! Például egy Word file-t nyissunk meg, és abba mindig írjuk bele, ami eszünkbe jut az ingatlannal kapcsolatba! Később ezt lehet szerkeszteni.
  • Gondoljuk végig, kinek lehet ideális a lakásunk. Egyedülállónak? Fiatal párnak? Nyugdíjasoknak?
  • A hirdetési szöveg elején emeljük ki, és egy mondatban foglaljuk össze az ingatlan hívószavait, előnyeit! Például:
    ” CSENDES, AZONNAL KÖLTÖZHETŐ ÓBUDAI KIS LAKÁS ELSŐRANGÚ LOKÁCIÓVAL TULAJDONOSTÓL ELADÓ.”
  • Ha mód van rá, különösen nagy értékű vagy nagy méretű ingatlanoknál érdemes 3D-s virtuális túrát is készíteni, és beleírni ennek a linkjét a hirdetésbe.
  • Este, villanyfényél ne készítsünk fotókat!
  • A fotók ne legyen homályosak!

A hatásos ingatlan hirdetés receptje tehát: végy egy részletes, teljes körű és jól tagolt hirdetési szöveget, amihez adjad hozzá a maximális számú fotót megmutatva az ingatlan valamennyi helyiségét és környezetét. Végül készítsél és töltsél fel egy informális alaprajzot és feltétlenül adjad meg az elérhetőségedet!

Ez a honlap azért jött létre, hogy az ingatlan eladókat segítse, amennyiben ingatlanközvetítő nélkül kívánják értékesíteni ingatlanukat. Ha szeretnél híreket, információkat kapni ingatlan eladás témában, akkor itt iratkozhatsz fel, és egyúttal egy ingyenes tanulmányt is megkapsz, ami A sikeres ingatlan eladás titkáról szól.

Amennyiben éppen most gondolkodsz lakásod vagy házad eladásán, és szeretnéd, hogy egy tanácsadó segítse ingatlanod eladását, akkor nézd meg ingatlan eladási tanácsadó csomagjaimat, és válaszd ki a számodra legmegfelelőbbet! Ha nem találsz olyat, amire szükséged van, kérjél árajánlatot.

Fotók forrása:
A kiemelt kép forrása freepik.com, a szövegbe ágyazott másik két kép forrása ingatlan.com.

Oszd meg másokkal is!