Az ingatlanhirdetés egyszerű dolognak tűnik, ugye? Valóban nem NASA kilövőállomás építés, de vannak játékszabályai, amiket be kell tartani. Amikor egyedül adod el ingatlanunkat, azaz ingatlanközvetítő nélkül, különösen fontos, hogy tökéletes ingatlanhirdetést add fel.
Ebből a cikkből megtudhatod, milyen az az ingatlanhirdetés, amely felkelti a potenciális vevők érdeklődését, és közelebb visz a sikeres ingatlaneladáshoz.
Ingatlanhirdetés: mi a célja?
Az ingatlanhirdetés célja hasonló, mint az álláspályázatra beküldött önéletrajz: felkelteni a figyelmet és elérni, hogy a pályázót behívják interjúra. Vagyis az ingatlanhirdetéssel azt akarjuk elérni, az érdeklődő felemelje a telefont, és időpontot kérjen a lakás megtekintésére.
A másik fontos dolog, hogy valós képet mutasson az ingatlanról, és ezáltal megszűrje az érdeklődőket, és tényleg csak az jöjjön el megnézni, akinek az való. Ha nem írjuk bele a lift hiányát, és csak a helyszínen jön erre rá az érdeklődő, akkor felesleges kör volt mindenkinek. Ha ingatlaneladóként olvasod ezt a cikket, akkor kérlek vésed a fejedbe: nem az a jó, ha sokan nézik az ingatlanodat, hanem, ha azok nézik, akik tényleg ilyen típusú ingatlanra vágynak.
A következőkben megkapod a HATÁSOS INGATLANHIRDETÉS RECEPTJÉT, vagyis nézzük, mik a hatásos ingatlanhirdetés kellékei?
1. Ingatlanhirdetés – Vonzó és Valós legyen
Ingatlaneladóként azt kell megértened, hogy úgy kell elkészítened az ingatlanhirdetést, hogy az érdeklődők szempontját tartsd szem előtt. Az eladó nyilván mindent tud az ingatlanról, az érdeklődő viszont semmit. Sőt, sok ingatlan hirdetés között nem is emlékszik már, hogy melyik melyik.
Tehát mi a feladatunk? Az, hogy a hirdetés vonzó legyen. Milyen a vonzó hirdetés? Szép, igényes fotókkal és részletes adatokkal, információkkal történő bemutatás, kidomborítva az ingatlan előnyeit. Olyan, amely alapján az érdeklődő megérti az ingatlant, és el tudja azt képzelni.
Miközben vonzó, nem veszthetjük szem előtt, hogy a hirdetés igaz legyen. Például ne mondjuk azt egy konvektoros lakásról, hogy felújított, mert a mai igényeknek bizony nem felel meg! Mondjuk azt, ha minden egyéb tekintetben megfelelő, és egyéb felújításokon átesett, hogy jó állapotú. Vagy például korrekt módon adjuk meg a lakás vagy ház alapterületét! Úgyis minden kiderül előbb vagy utóbb, és csak bizalomvesztés lesz belőle, ha valaki nem állított igazat ingatlanáról.
2. Ingatlanhirdetés – Beszédes, a lakást jól bemutató ingatlan fotók
Milyenek a beszédes ingatlan fotók? Jól bemutatják az ingatlant és az ingatlan környezetét. Családi ház esetében meg kell mutatni a kertet és az udvart, társasháznál pedig a bejáratot, az épületet kívülről, illetve a lépcsőházat.
- Mindig legyen belépő kép! Ez az a kép, ami a lakásba érkezőt fogadja. Így tudja elképzelni és megérteni az ingatlanban a helyiségek kapcsolatát az, aki megnézi a képeket.
- Valamennyi helyiségről legyen fotó. Azok kihagyhatók, amelyek nem központi helyiségek. Például egy WC-t nem kell mutatni.
- A jó ingatlan fotók az ingatlant már felkészített állapotban (home staging után) mutatják, de minimum rend és tisztaság van.
- Világosban készüljenek a fotók! A sötétben (például behúzott függönyökkel) készített fotókkal eleve hátrányos helyzetbe hozzuk magunkat.
- Ne a bútorokat és a bútor részleteket fotózzuk, hanem a tereket, a helyiségeket!
- Készüljön hangulat fotó is!
- Igényes, szépen kivitelezett fotókat használjunk erre a célra!
Ingatlanfotózás tippekről ebben a blogbejegyzésben olvashatsz.
3. Ingatlanhirdetés – Az ingatlan alapadatainak megadása
A legtöbb ingatlanhirdetési oldalon meg lehet adni jó néhány paramétert. Például: hányadik emeleten van, milyen állapotú, milyen tájolású stb. A komfortfokozatról se feledkezz meg! Sokan mégse adják meg ezeket az alapvető információkat, pedig a vevőket, érdeklődőket sokszor bosszantja ez. A vevő kiszolgálása itt kezdődik: ellátjuk a szükséges információval.
A hirdetési címben ne legyünk szemérmesek, se pedig titkolózók, hanem írjuk ki az utca nevét és a házszámot is! Aki ingatlant keres, az szeretné tudni és megnézni, pontosan hol van az az ingatlan. Ma már a Google segítségével pillanatok alatt meg lehet találni egy ingatlant cím alapján az interneten.
4. Strukturált, részletes leírás az ingatlanról
Viták dúlnak arról, hogy kevés vagy sok szöveget írjunk. Nem a hosszúság a lényeg, hanem, hogy az információ legyen:
- Strukturált, azaz tagolt. Így könnyen áttekinthető, érthető az olvasónak.
- Teljes körű. Minden lényeges, elsőre fontos információt tartalmazzon.
- A valóságnak megfelelő tényeket tartalmazzon.
A következő tagolást célszerű adni az ingatlan hirdetésnek:
- Az ingatlan helyszíne
- Az épület jellemzői
- A lakás jellemzői
- A lakás méretei
- Műszaki felszereltség
- Költségek (pl. közös költség)
- Parkolás (hol, mennyiért)
- Ingatlan ára
Ha nem árul el az ingatlaneladó információkat a lakásról, akkor a vevő nem fogja tudni, hogy az megfelel-e az ő elvárásainak. Ne építsünk arra, hogy majd úgyis fog kérdezni! Egyáltalán nem biztos, hogy a sokadik ingatlanhirdetés után valaki veszi a fáradtságot, hogy azért telefonáljon, mert nem érthető a hirdetés és tisztázni akarja az ingatlan valamely tulajdonságát.
Íme egy rossz példa egy budai lakás hirdetéséből kivágva. Ne legyünk ennyire szűkszavúak!
5. Alap az alaprajz
Nagyon fontos az alaprajz, hiszen az érdeklődő ebből érti meg a helyiségek kapcsolatát. Tehát ne spóroljuk el a hirdetésből az informális alaprajz elkészítését, és a hirdetésben való megjelenítését! Azért informálisról beszélünk, mert nem műszaki alaprajzra van itt szükség, hanem olyan egyszerű, méretarányos alaprajzra, ami könnyen átlátható, és minden földi halandó megérti.
Ne rajzold kézzel, mert az nem mutat professzionálisan! Sokféle ingyenesen elérhető alaprajz szerkesztő program áll rendelkezésre az interneten, amivel szép alaprajzot tudsz szerkeszteni.
Az alaprajz készítés részleteiről itt olvashatsz.
További tippek a vonzó ingatlanhirdetéshez
- Szánj időt az ingatlanhirdetés elkészítésére!
- Gyűjts hozzá információt! Ezt már akkor kezdjük el, amikor elhatározzuk, hogy eladjuk az ingatlanunkat! Például egy Word file-t nyissunk meg, és abba mindig írjuk bele, ami eszünkbe jut az ingatlannal kapcsolatba! Később ezt lehet szerkeszteni.
- Gondold végig, kinek lehet ideális a lakásunk. Egyedülállónak? Fiatal párnak? Nyugdíjasoknak?
- A hirdetési szöveg elején emeljük ki, és egy mondatban foglaljuk össze az ingatlan hívószavait, előnyeit! Például:
” CSENDES, AZONNAL KÖLTÖZHETŐ ÓBUDAI KIS LAKÁS ELSŐRANGÚ LOKÁCIÓVAL „ - Este, villanyfénynél ne készíts fotókat!
- A fotók ne legyen homályosak!
A hatásos ingatlanhirdetés receptje tehát: végy egy részletes, teljes körű és jól tagolt hirdetési szöveget, amihez add hozzá a maximális számú fotót, megmutatva az ingatlan valamennyi helyiségét és környezetét. Végül készíts és tölts fel egy informális alaprajzot és feltétlenül add meg az elérhetőségedet is!
Az ingatlanhirdetés szükséges, de nem elégséges kelléke a sikeres eladásnak. Ehhez ajánlom figyelmedbe Ne dobj ki milliókat az ablakon! című könyvemet. Ebből megtudsz mindent ahhoz, hogy a legtöbbet kihozd ingatlanod eladásából.
Magyari Éva
ingatlan- és home staging szakértő
A kiemelt kép forrása: freepik.com.